1877: ZAČIATOK ÚSPEŠNÉHO PRÍBEHU1880: PRVÝ HIT1898: NA CESTE HORE1899: NOVÁTORSKÉ TECHNOLÓGIE NA PRELOME STOROČIA1920: ZLATÉ DVADSIATKY PRE SPOLOČNOSŤ RODENSTOCK1959: MEDZINÁRODNÉ HVIEZDY PROPAGUJÚ RODENSTOCK1968: PRIEKOPNÍK A VZOR PRE OKULIAROVÉ SKLÁ V EURÓPE1975: PREKONANIE KRÍZY VĎAKA PLASTU1981: PRELOM V TECHNOLÓGII VÝROBY SKIEL1991: TVÁR ZNAČKY1998: DOKONALÉ RÁMY – POZORNOSŤ VENOVANÁ DETAILOM2000: LEPŠÍ ZRAK AJ VZHĽAD.2006: INOVÁCIA VO VŠETKÝCH ETAPÁCH2009: STÁLE ÚSPEŠNÝM SMEROM2011: REVOLÚCIA V TECHNOLÓGII MULTIFOKÁLNYCH SKIEL2014: Nová kolekcia2016: Vyššia bezpečnosť za volantom2017: 140 rokov značky Rodenstock2018: Nová dimenzia lepšieho videnia2020: B.I.G. Vision® - Pretože každé oko je iné.
Josef Rodenstock založil spoločnosť „Optisches Institut G. Rodenstock“ vo Würzburgu spolu so svojím bratom Michaelom. Od roku 1878 tam okrem okuliarových rámov a skiel predával meracie prístroje vlastnej konštrukcie.
Josef Rodenstock, zakladateľ firmy, vyvinul takzvané „clonové sklo“, z ktorého sa okamžite stáva predajný úspech. Nasleduje mnoho patentov, napríklad na prístroje na meranie okuliarov. Ešte aj v súčastnosti sú okuliare Rodenstock na rozdiel od produktov iných výrobcov prispôsobované nositeľovi individuálne.
Po kúpení pozemkov pre spoločnosť v Mníchove Rodenstock v roku 1898 postavil veľký výrobný závod v meste Regen v Bavorsku. Do roku 1905 sa výroba rozšírila o ďalší závod postavený v rovnakej lokalite. V rovnakej dobe Josef Rodenstock vyrába okuliarové sklá a rámy vysokej kvality v priemyselnom rozsahu.
Rodenstock vyrobil svoje prvé ochranné slnečné okuliare na predpis s ochranou proti UV žiareniu. Okrem toho spoločnosť predstavila svoje prvé bifokálne sklá so zabrúsenou plôškou pre pozeranie na blízko. Produktové rady zahŕňali aj bezrámové okuliare, cvikre a monokle, ako aj rámy vyrobené z ocele, niklu, materiálu Doublé a iných materiálov.
Po prvej svetovej vojne sa Rodenstock zotavil z ekonomickej krízy rýchlejšie ako iní výrobcovia optiky. Výrobné prostriedky sa zlepšili, vedecká a technická práca zdokonalila a predaje stúpali. Napriek divokým turbulenciám rokov dvadsiatych Rodenstock ďalej neúnavne postupoval vpred vďaka svojim technickým inováciám a prihlásil mnoho revolučných patentov.
Rodenstock bol prvý výrobca optiky, ktorý získal medzinárodne známe filmové hviezdy na propagáciu jeho štýlových rámov. Tváre Hildegardy Knef, Brigitte Bardot a Giny Lollobrigidy sa v roku 1959 objavili v mnohých časopisoch.
Rodenstock dosiahol ďalší význačný bod zavedením prvých samozafarbujúcich (fototropických) skiel v Európe. Nasledovalo mnoho ďalších inovácií vrátane prvých modelov, v ktorých sklá drží neviditeľné nylonové vlákno.
Rodenstock prekonal ropnú krízu v roku 1974 revolučnou technickou inováciou: sklami vyrobenými z plastu. Spoločnosť tiež vyvinula veľmi presné formy na výrobu skiel, čo je poskytlo solídny náskok pred konkurenciou. V roku 1975 sa predalo 130 000 skiel z plastu. Do roku 1980 už číslo stúplo na 2,6 milióna. V roku 1986 Rodenstock vyvinul samozafarbujúce sklá z plastu, v roku 1988 prišli plastové vysokorefrakčné sklá a v roku 1989 sa objavili prvé asférické bifokálne sklá z plastu na svete.
Prvé multifokálne sklá, ktoré Rodenstock vyvinul v Nemecku, predstavila spoločnosť pod názvom „Progressiv R“. Tieto sklá boli okamžite úspešné, pretože kvalitou prekonávali dobové konkurenčné výrobky.
Rodenstock zaviedol symbol „R“ ako logo a obchodnú značku a jasne tak zadefinoval svoju filozofiu: Okuliare majú zdôrazniť osobnosť svojho nositeľa. S týmto cieľom sa kolekcie prepracovali podľa dizajnových kritérií. Ešte aj dnes sa modely spoločnosti Rodenstock vnímajú ako novátorské, ľahké a funkčné.
Za svoje modely okuliarov z kolekcie optických produktov dostal Rodenstock už 50. ocenenie za dizajn. Túto cenu je možné pripísať sústredeniu na dizajn, vývoj a technické aspekty. Rodenstock v tejto oblasti dominuje, napríklad vďaka mimoriadne malému valcovitému čapu, ktorý nepoužíva žiadne skrutky.
ImpressionILT. Tak sa volali prvé individuálne multifokálne sklá na svete, ktoré sa dali úplne prispôsobiť osobným vizuálnym návykom.
Či už ide o poradenstvo pre sklá, konzultácie o okuliaroch alebo 3D video systém na meranie údajov ohľadom pozerania, systém ImpressionIST® Service Terminal dokáže určiť všetky parametre pre dokonalé okuliare. Táto koncepcia, ako aj ďalšie koncepcie služieb umožňujú spoločnosti Rodenstock preniknúť do nových marketingových oblastí.
Rodenstock predstavuje najmodernejšie svetové portfólio skiel pre pohodlné hľadenie na blízko. Sklá Ergo® sú špecificky prispôsobené požiadavkám každodenného života v kancelárii a poskytujú pohodlný a uvoľnený vizuálny zážitok v každej situácii na pracovisku.
Rodenstock dosiahol úspech vďaka absolútnej svetovej premiére technológie Eye Lens Technology (EyeLT®): Sklá Impression® s DNEye® po prvý krát umožňujú používateľovi okuliarov využiť jeho zrakový potenciál na 100 %.
V roku 2014 prichádza Rodenstock s novou výraznou kolekciou rocco by Rodenstock a opäť potvrdzuje svoju pozíciu jedničky v oblasti dizajnu.
Rodenstock predstavuje prvé okuliare pre šoférov s certifikátom TÜV - presne v duchu sloganu: "Ostro vidieť, bezpečne šoférovať". Jedná sa o špeciálne upravené jednoohniskové a progresívne okuliare poskytujúce za rôznych svetelných podmienok perfektný vizuálny prehľad o aktuálnej dopravnej situácii - pretože na bezproblémovom videní závisí tak ako sebavedomie šoféra, tak aj bezpečnosť jazdy. Okrem toho tento rok Rodenstock predstavuje tiež unikátny DNEye® Scanner 2, jediný meriaci prístroj na trhu, ktorý je schopný zohľadniť pri výrobe šošoviek všetky dôležité údaje.
Pre značku Rodenstock pracuje už 4500 zamestnancov v 85 krajinách sveta. Na optickom veľtrhu Opti je pod názvom "Masterpiece" predstavený limitovaný typ okuliarového rámu reflektujúci celých 140 rokov výrobných skúseno
Začiatkom roku 1900 vychádzali všetky merania ľudského oka z jeho všeobecného modelu. Napriek tomu, že po čase došlo k obrovskému technologickému a výrobnému posunu, všetky kalkulácie stále vychádzali z tohto modelu tzv. Gullstrandového redukovaného oka. Po dlhých 118 rokoch to bola práve firma Rodenstock, ktorej sa ako prvej podarilo tento zastaralý systém prekonať. Technológia DNEye® PRO totiž umožnuje zmerať individuálnu anatómiu oka a vďaka tomu je schopná všetky získané individuálne hodnoty zohľadniť pri následnej výrobe okuliarových šošoviek. Výsledok: najostrejšie okuliarové šošovky na trhu a vďaka nim tiež unikátne šance vidieť tak ostro, ako ešte nikdy predtým.
Nová firemná filozofia spoločnosti bola predstavená na Medzinárodnom veľtrhu OPTI 2020: B.I.G. VISION® FOR ALL. Skratka B.I.G. znamená v preklade Biometrické Inteligentné Okuliare, ktoré spôsobili úplnú revolúciu medzi progresívnymi okuliarovými šošovkami. Rodenstock v súčasnosti pracuje s celkovou biometriou každého jednotlivého oka a zahŕňa napr. dĺžku oka a ďalších niekoľko tisíc presných dátových bodov do každej vyrobenej okuliarovej šošovky. Výsledkom sú tie najpresnejšie okuliarové šošovky na svete. Vďaka biometrickému modelu môžeme presne spočítať individuálne parametre každého oka a zabezpečiť tak najostrejšie možné videnie vo všetkých smeroch pohľadu každého nositeľa okuliarov.